UPAYA MENINGKATKAN KINERJA GURU MELALUI PENGGUNAAN ALAT PERAGA DENGAN PEMBELAJARAN LANGSUNG DI SDN 007 ROKAN IV KOTO
Abstract
This study aims to determine whether the performance of teachers can be improved through the use of props with direct learning in SDN 007 Rokan IV Koto. The teacher who became the subject of research consists of 13 teachers. Characteristics of teachers have a heterogeneous motivation, but can not be said to use props intensively while doing the learning. From the description of data processing and discussion, it can be concluded that the performance of teachers is obtained in the first cycle of 63% with good category and in the second cycle increased to 76% with good category. Meaning that Activity Use props with direct learning can improve teacher performance in SDN 007 Rokan IV Koto said successful.
References
Ary H. Gunawan. 2002. Administrasi Sekolah. Jakarta: Rineka Cipta.
Danim, Sudarwan. 2008. Kinerja Staff dan Organisasi. Bandung: CV Pustaka Setia.
Douglas. 2002. Designing Teaching Strategis. San Diego: Academic Press.
E. Mulyasa. 2011. Manajemen & Kepemimpinan Kepala Sekolah. Jakarta: Bumi Aksara.
Jamal Ma’mur Asmani. 2012. Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsungPendidikan Sekolah. Penerbit: Diva Press.
Kimbal Willes. 1995. Supervison for better school. New York. Prentice-hall.
Made Pidarta. 2009. Pemikiran Tentang Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsungPendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Mukhtar & Iskandar. 2009. Orientasi Baru Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsungPendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
N.A Amatembun. 2000. Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsungPendidikan Penuntun Para Pemilik Pengawas dan Guru-guru. Bandung : Suri.
Nana Sudjana. 2000. Dasar-Dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algensindo.
Peraturan Pemerintah RI Nomor 74 Nomor Tahun 2008 Tentang Guru.
Piet. A. Sahertian. 2008. Konsep Dasar dan Teknik Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsungPendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Riduwan. 2007. Pengantar Statistika. Bandung: Alfabeta.
Sahertian Piet. 2000. Konsep Dasar dan Teknik Penggunaan alat peraga dengan pembelajaran langsung Pendidikan Dalam Rangka Pengembangan Sumber Daya Manusia. Jakarta: Rineka Cipta.
Sergiovanni & R.J Starrat. 1971. Supervisson Human Perspective. New York: Grow-Hill Book Company.
Sergiovanni & R.J Starrat. 1987. Educational Governance And Administration.