Improving Results Learning Math Student Class I MIS Masheba Through Model Games Two Color Tp 2020/2021

  • Yenni Sarmida Nasution STKIP Rokania
  • Ari Aprilia Dwiana STKIP Rokania

Abstract

, research is aimed to find out whether the model of game two colors can improve the outcomes of learning materials learning addition and subtraction of numbers rounded student clas  I MIS Masheba . In this study , the formulation of the problem is how to apply the Two Color Game model in improving results learning materials learning addition and subtraction of numbers rounded student class I MIS Masheba Research is a research action class.  Subjects in the study of this is student class I MIS Masheba and its object is the result of learning mathematics student class I MIS Masheba half odd years of teaching of 2020/2021 and the application of models of game two colors. Data collection techniques in this study are tests , observations, and documentation. Based on the analysis it can be concluded that the application of the model of game two colors can improve the results of study of students at the material operations count with competence base about doing addition and subtraction of numbers up to 20 in the student class I MIS Masheba  I marked with 89.28% of students in upper grades KKM

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdu Rachman Abror. 1993. Psikologi Pendidikan. PT. Tiara Wacana.
Anas Sudjono. 2004. Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Dimyati dan Mujiono. 2010. Belajar dan Proses Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
M.Ngalim Purwanto. 2011. Prinsip-prinsip dan teknik Evaluasi Pengajaran, Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Moch. Masykur dan Abdul Halim Fathani. 2007. Mathematical Intelligence: Cara Cerdas Melatih Otak dan Menanggulangi Kesulitan Belajar. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Muhibbin Syah. 2013. Psikologi Belajar. Jakarta: Raja Grafinndo Persada.
Muhibbin Syah. 2013. Psiologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Nana Sudjana. 2011. Penilaian Hasil Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nandang Budiman, Memahami Perkembangan Anak Usia Sekolah Dasar, Jakarta: DEPDIKNAS, 2007
Nasrun Harahap. 2010. Tekhnik Penilaian Hasil Belajar. Jakarta: Bulan Bintang.
Ngalim Purwanto. 2010. Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Pitadjeng. 2006. Pembelajaran Matematika yang Menyenangkan. Jakarta: Depdiknas.
Purwanto. 2011. Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Slameto. 2013. Faktor-faktor yang Mempengaruhi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Sri Subarinah. 2006. Inovasi Pembelajaran Matematika Sekolah Dasar. Jakarta: DEPDIKNAS.
Suharsimi Arikunto (dkk). 2006. Peneltian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Sumadi Suryabrata. 2005. Psikologi Pendidikan, Jakarta: Raja Grapindo Persada.
Surya/ 2001. Kapita Selekta Kependidikan SD. Jakarta: Rineka Cipta.
Syaiful Bahri Djamarah. 2012. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Syaiful Bahri Djamarah. 2010. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Trianto. 2010. Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta: Kencana
Published
2021-07-14
How to Cite
NASUTION, Yenni Sarmida; DWIANA, Ari Aprilia. Improving Results Learning Math Student Class I MIS Masheba Through Model Games Two Color Tp 2020/2021. Indonesian Journal of Basic Education, [S.l.], v. 4, n. 1, p. 65 - 75, july 2021. ISSN 2615-8523. Available at: <https://e-jurnal.stkiprokania.ac.id/index.php/IJOBE/article/view/425>. Date accessed: 19 apr. 2024.