THE EFFECT OF EDUCATION CERTIFICATION ON PROFESSIONALISM OF CHRISTIAN EDUCATION TEACHERS
Abstract
One of the effort to improve teacher professionalism requires certification to improve the proficiency and quality of teachers in implementing the teaching and learning process. In essence, certification and teacher competency standards are to get good and professional teachers. Having competence to carry out the functions and objectives of the school in particular, as well as educational goals in general, according to the needs of society and the demands of the times. The type of this research is quantitative research with survey methods. Christian Education (PAK) teachers who already have certification will have a significant influence on the work professionalism of Christian Education (PAK) teachers in carrying out their duties and responsibilities as a religious educator
Downloads
References
Boehlke, R. R. (2009). Sejarah Perkembangan Pikiran dan Praktek Pendidikan Agama Kristen: dari Plato sampai Ignatius Loyola. Jakarta: BPK Gunung Mulia.
Danim, S. (2010). Profesionalisasi dan Etika Profesi Guru. Yogyakarta: Pustaka Winarsari.
Danim, S. (2011). Pengembangan Profesi Guru. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Gultom, A. (2007). Profesionalisme: Standar Kompetensi dan Pengembangan Profesi Guru PAK. Bandung: Bina Media Informasi.
Isjoni. (2007). Dilema Guru ketika Pengabdian Menuai Kritikan. Bandung: Alfabeta.
Jalal, F. (2007). Pembinaan dan Pengembangan Sertifikasi Guru. Jakarta: Direktorat Profesi Pendidik Direktorat Jenderal Peningkatan Mutu Pendidik dna Tenaga Kependidikan Departemen Pendidikan Nasional.
Karli, H. (2007). Head, Hand, Heart: 3 H dalam KBK. Bandung: Bina Media Informasi.
Kunandar. (2007). Guru Profesional: Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan persiapan Menghadapi Sertifikasi Guru. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Mulyasa. (2011). Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nainggolan, J. M. (2007). Menjadi Guru Agama: Suatu Upaya Peningkatan Mutu dan Kualitas Profesi Keguruan. Bandung: Generasi Info Media.
Poerbakawadja, S. dan H. A. H. H. (n.d.). Ensiklopedi Pendidikan. Jakarta: Gunung Agung.
Rochman, C. dan H. G. (2011). Pengembangan Kompetensi Kepribadian Guru. Bandung: Nuansa Cendekia.
Sagala, S. (2009). Kemampuan Profesional Guru dan Tenaga Kependidikan. Bandung: Alfabeta.
Sidjabat, S. (1994). Strategi Pendidikan Kristen: Suatu Tinjauan Teologis Filosofis. Yogyakarta: ANDI Offset.
Sinamo, J. (2005). 8 Etos Kerja Profesional. Jakarta: Institut Darma Mahardika.
Tafona’o, T. (2019). KEPRIBADIAN GURU KRISTEN DALAM PERSPEKTIF 1 TIMOTIUS 4:11-16 | Tafona’o | Evangelikal: Jurnal Teologi Injili dan Pembinaan Warga Jemaat. Retrieved April 26, 2019, from Evangelikal: Jurnal Teologi Injili dan Pembinaan Warga Jemaat Volume 3, Nomor 1 website: https://journal.sttsimpson.ac.id/index.php/EJTI/article/view/115/pdf
Tari, E. (2018). Teologi Tongkonan: Berteologi dalam Konteks Budaya Toraja (Vol. 2). Retrieved from http://www.stttorsina.ac.id/jurnal/index.php/epigraphe
Thomas, N. E. (2000). Transformasi Misi Kristen: Teks-Teks Klasik tentang Misi dan Kerkistenan Sedunia. Jakarta: BPK Gunung Mulia.
Tong, S. (1991). Arsitek Jiwa. Jakarta: Lembaga Reformed Injili Indonesia.
Wahidmurni; Alfin Mustikawan dan Ali Ridho. (2010). Evaluasi Pembelajaran Kompetensi dan Praktik. Yogyakarta: Nuha Lietra.
Yamin, M. (2006). Sertifikasi Profesi Keguruan di Indonesia. Jakarta: Gaung Persada