Penggunaan Alat Peraga Dalam Pembelajaran Tematik Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Tema Diri Sendiri Pada Siswa Kelas II SD Negeri 024 Rambah Samo Tahun Pelajaran 2016/2017

  • Zulmaidah Zulmaidah SD Negeri 024 Rambah Samo

Abstract

This research is a research action (action research). Subjects in this study amounted to 28 people consisting of 11 men and 17 women who are students of second grade academic year 2016/2017. The focus of this research is learning with the use of teaching aids in thematic learning to improve student achievement of second grade students of SD Negeri 024 Rambah Samo. The use of props has been proven to improve student's learning achievement from the grade average of 68,57 to 92,14 in cycle II

Downloads

Download data is not yet available.

References

Addy. 2010. Definisi hakekat hasil belajar. http://addyarchy07.blogspot.com/ 2010/12/definisi-konsep-hasil-belajar.html.
Arikunto, Suharsimi. 1997. Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Kunandar, 2010. Langkah Mudah Penelitian Tindakan Kelas sebagai
Pengembangan Profesi Guru. Jagakarsa: PT Rajagrafindo Persada.
Kunandar, 2007. Metode pembelajarn tematik, Raja Grafindo persada, Depok
Published
2018-10-08
How to Cite
ZULMAIDAH, Zulmaidah. Penggunaan Alat Peraga Dalam Pembelajaran Tematik Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Tema Diri Sendiri Pada Siswa Kelas II SD Negeri 024 Rambah Samo Tahun Pelajaran 2016/2017. Indonesian Journal of Basic Education, [S.l.], v. 1, n. 2, p. 168 - 175, oct. 2018. ISSN 2615-8523. Available at: <https://e-jurnal.stkiprokania.ac.id/index.php/IJOBE/article/view/136>. Date accessed: 20 apr. 2024.